اولین برج کنترل ترافیک هوایی از راه دور در جهان در سوئد

اولین برج کنترل ترافیک هوایی از راه دور در جهان در سوئد

0
0
3

برای اولین بار در جهان، سیستم کنترل ترافیک هوایی مجهز به مجموعه ای از ویدئوهایی که با تکنولوژی بالا و حسگر های پیشرفته که درفرودگاه Örnsköldsvik سوئد قرار داده شده است به مسئولین برج مراقبت این اجازه را می دهد تا پروازهایی تا شعاع صد کیلومتری را کنترل کنند.

این فن آوری که توسط مجموعه ای با نام Saab توسعه یافته است، می تواند جایگزین خوبی برای فرودگاه های کوچک تر برای کنترل هوایی آن ها و ایجاد برج کنترل و مراقبت با پرداخت هزینه ای بسیار کمتر را به ارمغان آورد و فرودگاه ها را در شرایط بحرانی نجات داده و هزینه نگهداری و تعمیرات برج مراقبت را برای دیگر فرودگاه ها کاهش دهد.

 

طراحی این برج پیشرفته برای پاسخگویی به نیاز های فعلی در کنترل فرودگاه ها بوده و برج مراقبت گروه ساب که به آن (RTC) می گویند دارای دو بخش اصلی می باشد.

بخش اول باند فرودگاهی است که در آن دوربین های با وضوح بالا، میکروفن،اسلحه های مجهز به چراغ سیگنال نوری و سنسورهای تشخیص آب و هوا نصب شده است.همه ی این اطلاعات به مرکز کنترل از راه دور (RTS) ، که در آن اپراتور های انسانی قرار دارند ارسال شده و به صورت معمولی و سنتی اما از فاصله ای بسیار دور از فرودگاه به کنترل هوایی پرداخته می شود.

بخش دوم این فرودگاه همان برج مراقبتی است که از فاصله ای بسیار دور فرودگاه را کنترل می کند. این برج مراقبت در واقع یک اتاق مجهز به سیستم های پیشرفته الکترونیکی است و داخل این اتاق بوسیله ال سی دی هایی بصورت 360 درجه کاملا اتاق پوشش داده شده و اطلاعاتی که از دوربین های واقع در فرودگاه مبدا ارسال می شود بر روی این تلویزیون ها به نمایش در می آید و اپراتور به راحتی میتواند هواپیمای در حال پرواز یا نشستن را ببیند و کنترل نماید.

استفاده از سیستم (RTC) بصورت رسمی در دو فرودگاه سوئد مورد بهره برداری قرار گرفته است تا از هزینه های جانبی بالایی که نگهداری برج مراقبت در فرودگاه های کوچک دارد را بکاهد و به یک سیستم یکپارچه کنترل تبدیل شود.

کشورهای نروژ و استرالیا نیز علاقه مند به اجرای پروژه ساب در کشور خود هستند . فرودگاه Landvetter دومین فرودگاه بزرگ سوئد می باشد  که این فن آوری را به کمک خود آورد تا بتواند در مواقع حساس مشکلات دیگر فرودگاه های کوچک را از راه دور برطرف نماید.

بزرگ ترین مشکل در این پروژه که افراد زیادی را نگران کرده خراب شدن ناگهانی این تجهیزات حتی برای چند لحظه می باشد. به دلیل عدم استفاده از نیروی انسانی در فرودگاه های مبدا این نگرانی ابعاد جدی تری را به خود می گیرد اما گروه ساب می گویند اگر حتی یک یا چند دوربی هم از کار بیافتند تجهیزات و دوربین های دیگر می توانند جای انها را پر کرده و فضای آن ها را پوشش دهند.



دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید

با عضویت در سایت بیتنا می‌توانید به‌راحتی کامنت گذاشته و یا به کامنت های دیگران رأی دهید
دیدگاه کاربران مهمان پس از تائید نمایش داده خواهد شد
اعتبار سنجی کاربر