7 اشتباه در طراحی وب که کاربران را عصبانی می کند

7 اشتباه در طراحی وب که کاربران را عصبانی می کند

0
0
0

حتما تا به حال در مورد طراحی وب ریسپانسیو (واکنش گرا) شنیده اید؛ برای آنهایی که تا به حال چنین چیزی را نشنیده اند باید بگوییم به طراحی سایت هایی که قابلیت نمایش مناسب و زیبا در ابعاد مختلف نمایشگرها و دستگاه ها را دارند٬ ریسپانسیو می گوییم. مثلا طراحی بیتنا ریسپانسیو است٬ یعنی اگر بیتنا را بر روی تبلت٬ موبایل و یا هر وسیله دیگری ببینید٬ یک نوع طراحی متناسب با سایز آن صفحه نمایش را خواهید دید و شاهد برآشقتگی و به هم ریختگی نخواهید بود. در این نوع طراحی ظاهر سایت در موبایل و تبلت با حالت عادی تفاوت دارد.

حتما تا به حال به سایت هایی وارد شدید که ریسپانسیو نبوده اند و زمانی این امر را متوجه شده اید که در حال مرور مطالب با گوشی و یا تبلت هستید؛ بعضی مواقع به قدری سطح تجربه کاربری پایین می آید که دوست دارید هرچه سریع تر از سایت خارج شوید.

فکر کردن به این مسئله که چرا برخی سایت ها اشتباه می کنند و طراحی سایت را به صورت ریسپانسیو انجام نمی دهند باعث تدوین این مطلب شد و سعی داریم به مهمترین اشتباهاتی که طراحان وب در زمینه خلق یک تجربه کاربری مطلوب دارند بپردازیم.

در ادامه مطلب با بیتنا همراه باشید.

 

۱. کاربران حتما باید در سایت شما ثبت نام کنند تا بتوانند محتوای آن را ببینند

هیچ چیز به این اندازه خون ما را به جوش نمی آورد که قبل از دیدن محتوای یک سایت ناچار باشیم ثبت نام کنیم و در آن عضو شویم. درست است که می توانید با این کار لیست اطلاعات کاملی از ایمیل و نام و نام خانوادگی و ... افراد بدست آورید٬ اما فراموش نکنید که همین اتفاق باعث می شود بسیاری از افراد دیگر به سایت شما سر نزنند.

 

۲. فراموش کردن صفحه نمایش های مختلف و عدم طراحی وب ریسپانسیو

این کار واقعا می تواند به سایت شما صدمه بزند. زیرا دیگر بسیاری از مردم برای مرور اینترنت از کتمپیوترهای دسکتاپ و یا لپتاپ ها استفاده نمی کنند و روبرو شدن با سایت شما در موبایل وحشتناک خواهد بود. اگرچه بسیاری از سایت ها همان نمایش حالت دسکتاپ را در موبایل هم دارند و جزئیات به سختی قابل مشاهده است٬ اما شما می توانید سریعا به توسعه و بهبود نمایش سایت خود بر روی موبایل و یا تبلت های مختلف بپردازید. شاید راه کمی طولانی باشد٬ اما به تجربه کاربری مناسب و راحتی ای که برای کاربرانتان به ارمغان می آورید می ارزد.

 

۳. پر کردن فرم های بی معنی و طولانی برای کاربران

هیچکس دوست ندارد فرم های آنلاین آن هم از نوع مفصل و طولانی اش را پر کند؛ مخصوصا اگر با گوشی موبایل وارد سایت شده باشد.

تا جایی که امکان دارد فیلدها را محدود کرده و یا قسمت هایی که ضروری نیستند را حذف کنید. مثلا اگر شما یک سایت فروش برای داخل کشور هستید٬ فیلد کشور را حذف کنید. چون در هر صورت فقط امکان ارسال به داخل کشور را دارید. این فقط یک نمونه است. باید سعی کنید نمونه های این چنینی پیدا کنید و با حذف آنها فرم ها را کوتاه کنید.

 

۴. استفاده از فونت هایی که سخت خوانده می شوند و یا فونت های بیش از حد فانتزی

شما می خواهید کاربران بتوانند سایتتان را بخوانند و شما را جدی بگیرند. درست است؟ با فونت مطالب اولین تاثیر را بر روی مخاطب خواهید گذاشت. پس در انتخاب فونت سایت دقت کنید تا انتخاب بدی نکنید.

 

۵. پیاده سازی یک سرچ بار آزاردهنده در بالای سایت

زمانی که دنیای وب مجموعه ای از صفحات و سایت های بی ربط به هم بود٬ کاربران از نتایج جستجو توقع زیادی نداشتند. اما مدتی است که این شرایط تغییر کرده.

ویژگی جستجوی داخل سایت هم ممکن است خشم و ناراحتی کاربران را به همراه داشته باشد؛ آن هم درست زمانی که نتایج جستجویش عاقلانه و منطقی نیست.

 

۶. بمباران کردن خواننده با حجم زیادی از متن

وب یک رسانه دیداری و تصویری است و بیشتر به یک مجله وزین شبیه است تا یک رمان قدیمی.

بین متن هایتان را بر روی وبسایت با عکس٬ فیلم و یا کارهای گرافیکی دیگر پر کنید. اگر این کار را نکردید مطمئن باشید خوانندگانتان مطالب را با خمیازه های پشت هم می خوانند.

 

۷. قرار دادن تصاویر بی کیفیت از محصولاتی که قصد فروش آنها را دارید

اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید٬ محل نمایش کالاهای شما اینترنت است. پس نباید عکس هایی که از کالاها به نمایش می گذارید در حد یک تمبر پستی بی کیفیت و کوچک باشند. نه تنها عکس های با کیفیت قرار دهید٬ بلکه نماهای مختلفی از محصول را با عکس های مختلف به خریداران نشان دهید.

 

 

شما چه تجربه ای در زمینه خلق یک تجربه کاربری مناسب برای بازدیدکنندگان وبسایت دارید؟ آنها را در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید



دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید

با عضویت در سایت بیتنا می‌توانید به‌راحتی کامنت گذاشته و یا به کامنت های دیگران رأی دهید
دیدگاه کاربران مهمان پس از تائید نمایش داده خواهد شد
اعتبار سنجی کاربر